Proljetni složenac - kalja / Spring casserole


Proljetni složenac - kalja / Spring casserole
Proljetni složenac - kalja / Spring casserole

Scroll down for recipes in English...

Od kad je moja prijateljica ušla u treću životnu dob, ljubav i pažnju pokazuje na neobičan način!
Umjesto cvijeća, daruje me finim komadima mesa, pa onda mi to skupa i pojedemo!
Voli ona fine bokune, ali bračku janjetinu posebno... a moju kuhinju obožava!
Šta biste dali za takvu prijateljicu?

Sastojci:
1 janjeći but ili plećka, 2 glave kupusa, 2 crvena luka, 3-4 mrkve, 200 g pancete, 2-3 pelate, 5-6 režnjeva bijelog luka, peršin, 3-4 dl bijelog vina, 2 -3 krumpira, sol, papar, ulje.

Priprema:
Postupak pripreme pogledajte u našem video receptu....




Proljetni složenac - kalja / Spring casserole

***********

 Spring casserole

Spring casserole


Since my friend entered the third age, she shows love and attention in an unusual way!
Instead of flowers, she gives me fine pieces of meat, so then we cook it together and eat it!
She loves nice meat, but she loves lamb especially ... and she loves my kitchen!
What would you do if you had such a friend?

Ingredients:
1 lamb shoulder, 2 cabbages, 2 onions, 3-4 carrots, 200 g pancetta - bacon, 2-3 tomatoes, 5-6 garlic cloves, parsley,
3-4 dl white wine, 2 -3 potatoes, salt, pepper, oil.

Preparation: Watch the preparation process in our video recipe ....




Spring casserole






Primjedbe